Известие

Collapse
No announcement yet.

алфа 156 2.4 жтд проблем с вентилаторите на радиатора ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • алфа 156 2.4 жтд проблем с вентилаторите на радиатора ?

    колеги ако може някой да даде съвет от къде да почна с търсенето на проблема а той е - колата загрява до около 50 градуса и светва чека и пуска вентилаторите да охлаждат радиатора и то когато си иска . дали е от някой датчик на радиатора или от реле или пък някой бушон ?
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '98

  • #2
    Най-вероятно блокиран в отворено положение термостат и скапан датчик на термостата. Сменяш ги и ако продължава да включва перките, гледаш пресостата.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Не е сигурно, че има проблем с термостата. По-скоро с температурния датчик. Добре е да се направи диагностика и да се види, каква температура отчита ECU-то.
      На първо време почисти буксата на температурния датчик на термостата.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Не е сигурно, че има проблем с термостата. По-скоро с температурния датчик. Добре е да се направи диагностика и да се види, каква температура отчита ECU-то.
        На първо време почисти буксата на температурния датчик на термостата.
        Ако термостата е в ред, дори на сибирска буря да стои радиатора, температурата ще си стигне нормалната работна. По-скоро датчикът е спасяем или може да има лоша връзка.
        Най-лесно ще се ориентира по маркучите за термостата, щото ако е фира датчика, на диагностика няма да показва реално, а когато са включени перките значи, че от него въобще няма сигнал до ЕКУ-то.
        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
          Ако термостата е в ред, дори на сибирска буря да стои радиатора, температурата ще си стигне нормалната работна. По-скоро датчикът е спасяем или може да има лоша връзка.
          Най-лесно ще се ориентира по маркучите за термостата, щото ако е фира датчика, на диагностика няма да показва реално, а когато са включени перките значи, че от него въобще няма сигнал до ЕКУ-то.
          Тези 50 градуса, предполагам, че колегата ги отчита по стрелката. Но дали са реално 50? Освен това, каквото и да става с термостата, чекът няма да свети. Чекът би могъл да свети при електрически проблем - примерно ECU - то да не си вижда датчика.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Тези 50 градуса, предполагам, че колегата ги отчита по стрелката. Но дали са реално 50? Освен това, каквото и да става с термостата, чекът няма да свети. Чекът би могъл да свети при електрически проблем - примерно ECU - то да не си вижда датчика.
            Свети си като стой та гледай. Грешката е "несъвместима температура температурен датчик".
            Когато датчикът не подава сигнал, чекът не свети, а директно ЕКУ-то влиза в авариен режим и пуска вентилаторите.
            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
              Свети си като стой та гледай. Грешката е "несъвместима температура температурен датчик".
              Когато датчикът не подава сигнал, чекът не свети, а директно ЕКУ-то влиза в авариен режим и пуска вентилаторите.
              Да. Свети.
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                Свети си като стой та гледай. Грешката е "несъвместима температура температурен датчик".
                Когато датчикът не подава сигнал, чекът не свети, а директно ЕКУ-то влиза в авариен режим и пуска вентилаторите.
                Интересно. Искаш да кажеш, че ако термостатът стои отворен ECU - то ще запише грешка. На база на каква информация става това?


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Интересно. Искаш да кажеш, че ако термостатът стои отворен ECU - то ще запише грешка. На база на каква информация става това?
                  Не съм се заигравал да видя от къде взима инфо за да отчете разликата, но е факт че го прави.
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                    Не съм се заигравал да видя от къде взима инфо за да отчете разликата, но е факт че го прави.
                    Няма откъде другаде освен от температурния си датчик. Примерно ако за определено време моторът не може да достигне определена температура.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Няма откъде другаде освен от температурния си датчик. Примерно ако за определено време моторът не може да достигне определена температура.
                      Както казах, не съм разчепквал въпроса. Възможно е да има заложен алгоритъм съобразно време на работа и външна температура. Нямам идея.
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                        Както казах, не съм разчепквал въпроса. Възможно е да има заложен алгоритъм съобразно време на работа и външна температура. Нямам идея.
                        Ако има лоша ел. връзка до температурния датчик, това е равносилно на увеличено съпротивление във веригата му. Това пък е равносилно на ниска измерена температура, защото датчикът е NTC резистор.

                        Поради това предложих на колегата преди всичко да почисти буксата му вместо да сменя термостата.
                        А и да допуснем, че термостатът е дал фира.
                        Остава въпросът, защо се пуска перката? Заради съвпадение с неизправност в пресостата?


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Ако има лоша ел. връзка до температурния датчик, това е равносилно на увеличено съпротивление във веригата му. Това пък е равносилно на ниска измерена температура, защото датчикът е NTC резистор.

                          Поради това предложих на колегата преди всичко да почисти буксата му вместо да сменя термостата.
                          А и да допуснем, че термостатът е дал фира.
                          Остава въпросът, защо се пуска перката? Заради съвпадение с неизправност в пресостата?
                          Ами трудно е да се каже така и за това предложих на колегата да почне от термостата и датчика му. Възможно е от определена темпаратура нагоре веригата на датчика, подаваща сигнал към ЕКУ-то да "пробива" и да не подава вече сигнал от което да се пускат перките.
                          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Перките се пускат от съображения за безопасност, когато ЕКУ-то отчете неизправност в датчика - примерно ако съпротивлението му не е в зададени граници, независимо дали по-високо (прекъснал) или по-ниско (окъсил). И чека свети.
                            166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                            ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                            Comment

                            Working...
                            X